frnl

Dienstverlening

Na grondige analyse van uw project stellen wij een complete omschrijving op, maken een meetstaat en selecteren een gekwalificeerde aannemer die u een bestek bezorgt binnen de gevraagde termijn...

Als renovatieadviseur begeleiden we onze klanten van analyse project tot aan start werf.

 Analyse van de behoeften van de klant

Dit leidt naar een grondige Projectomschrijving, gebaseerd op een technische fiche, die ruimte per ruimte weergeeft welke werken er dienen te gebeuren.

 Haalbaarheidsstudie

Op basis van de ingewonnen elementen, wordt nagegaan of de gewenste werken passen binnen het door de klant vermelde budget.

Indien dit zo is, en de klant zijn opdracht bevestigt, komen we ter plaatse alles opmeten om zo een meetstaat te kunnen opstellen.

 Selectie aannemer

De selectie van de aannemer is gebaseerd op 3 pijlers

De klant

  • zijn wensen en vragen
  • de gewenste termijn waarin de werken moeten gerealiseerd worden
  • passen de werken in het vooropgestelde budget

Vakkennis: De selectie van de aannemers gebeurt ook mede op basis van

  • Vakkennis
  • Gecontroleerde activiteit tov zijn NACEBEL codes
  • Controle referenties en bezoek werven vooraleer hij erkend wordt.
  • Interne score kwaliteit aannemers

Voor de aanstelling van de aannemer voor een werf, wordt bovendien strikt nagekeken of :

  • er schulden zijn bij FOD FinanciĆ«n, en/of RSZ
  • er mogelijks problemen zijn qua financiĆ«le gezondheid op het moment van de aanvraag
  • de BA-verzekering betaald is

 Bijkomende diensten

Eens de opdracht voor de aannemer is bevestigd, zorgen wij voor:

het opstellen van

  1. de definitieve meetstaat,
  2. de werfplanning,
  3. de werfovereenkomst

het inschakelen, indien nodig van diverse specialisten, zoals stabiliteitsingenieur, architect, EPB- en/of EPC-verslaggever, energiedeskundige...

 Budgetbewaking

Daar het bestek gebaseerd is op de aanvaarde projectomschrijving geeft dit het gevraagde weer. Voor alles wat zichtbaar, meetbaar en gevraagd is (dus in het bestek staat) mogen door de aannemer GEEN meerprijzen worden aangerekend.

Tijdens de werken houdt de aannemer een vorderingsstaat bij zodat alle partijen weten waar zij staan. Deze omvatten ook de eventuele supplementen, om voor de klant een totaaloverzicht bij te houden van de kosten op regelmatige tijdstippen.

 Voorbereiding

Een goede voorbereiding is al de helft van het werk. Daar onderscheiden wij ons duidelijk in.

  1. Analyse project Bouwheer
  2. Opstellen volledige projectomschrijving
  3. Opstellen meetstaat
  4. Controle meetstaat on site met aannemer
  5. Voorleggen bestek binnen de gevraagde termijn. Het bestek omvat alles wat meetbaar, zichtbaar en gevraagd is, en kan dus niet leiden tot supplementen.

 Oplevering

Last but not least... de oplevering.

Deze gebeurt in 2 fases in onderling overleg tussen Bouwheer en aannemer :

  1. Vooroplevering: kort voor het einde van de werken. Daarin wordt in overleg met alle partijen een lijst opgesteld met de afwerkingspunten, gebonden aan een datum. Daartegenover houdt de bouwheer zich eraan het saldo te betalen binnen een besproken termijn, als alle punten zijn afgewerkt.
  2. Oplevering: als alle opmerkingen verwerkt en opgelost zijn, kan de finale oplevering plaats vinden.
Contacteer ons
Vraag een offerte
Verstuur